参考資料3-4 ダービー市 多様性ピア・チャレンジ報告書(抜粋)

Derby City Council Diversity Peer Challenge Report

1.Background
1.背景

This report is a summary of the findings of a Diversity Peer Challenge organised by the Local Government Group and carried out by its trained peers. The report satisfies the requirements of the Equality Framework for Local Government for an external assessment at the Excellent level. The Peer Challenge is designed to validate a council’s own self- assessment at the Excellent Level by considering documentary evidence and by carrying out a series of interviews and focus groups with employees and other stakeholders.
この報告書は地方自治体グループが主催し、そのグループ内の訓練されたピア自治体によって実施されている多様性ピア・チャレンジの結果を要約したものである。この報告書は、「優秀」レベル相当の外部評価に用いることができる地方自治体向け平等フレームワークの求める要件を満たしている。このピア・チャレンジは証拠書類の検討、一連のインタビュー、並びに従業員やその他の利害関係者によるフォーカスグループを実施することによって自治体の「優秀」レベルとしての自己評価を検証する目的で設計されている。

The basis for the Peer Challenge is a benchmark against five areas of performance. They are:
ピア・チャレンジは、5つの分野におけるパフォーマンスに対する基準点を根拠としている。それぞれの分野とは以下を指す:

  • Knowing your communities and equality mapping
  • 自治体内部のコミュニティを知ること平等マッピング131
  • Place shaping, leadership, partnership and organisational commitment
  • 地域形成、リーダーシップ、パートナーシップ、及び組織コミットメント
  • Community engagement and satisfaction
  • コミュニティにおける取組と満足度
  • Responsive services and customer care
  • 迅速なサービスとカスタマーケア
  • A modern and diverse workforce
  • 近代的で多様な従業員

The Peer Challenge is not an inspection. It offers an external assessment of an organisation’s own judgement of itself against the Equality Framework benchmark. This is undertaken by critical friends who have experience of delivering an equalities and diversity agenda in their own councils.
ピア・チャレンジは検査ではない。平等フレームワークの基準についての組織の自己評価に対し、外部からの評価を提供するものである。このチャレンジは、平等・多様性アジェンダを自身の自治体で提供した経験を持つ重要なピアたちによって実施される。

Peers were:
担当メンバー:

Cllr John Whelan (London Borough of Lambeth)
Simon Lee (Stockton-on-Tees Borough Council)
Nick Stephenson (Swindon Borough Council)
Banji Adewumi (Whipps Cross University Hospital NHS Trust)

The team was most appreciative of the welcome and hospitality provided by the council and would like to thank everybody they met during the process for their time and contributions.
ピアチームは自治体による歓迎と歓待に深く感謝し、チャレンジ期間中に会ったすべての人々に対し、貴重な時間を割いてご協力いただいたことに感謝の意を表する。

Following the challenge, Derby City Council is judged to have satisfied the criteria for the Excellent level of the Equality Framework.
このチャレンジによって、ダービー市は平等フレームワークにおける優秀レベルの水準を満たしていると評価された。

1.1 Summary key messages and recommendations
1.1. 主要なコメントと勧告の概要

There is clear evidence of political leadership of the Equality and diversity agenda, utilisation of resident data and use of inclusive design for its buildings and facilities. This is clearly demonstrated across all of the council’s main political parties and benefits from a drive from the managerial leadership of the council.
平等と多様性アジェンダ、住民情報の利用、並びに建物と設備の包容的デザインの利用における、政治的なリーダーシップの存在を示す明確な証拠がある。自治体内のすべての主要な政党、並びに市の管理的リーダーシップによってもたらされた利益を通じてこのことが明確に示されている。

The council has made strong progress with regards to the various protected characteristics with some particularly positive examples as regards engaging with disabled people, working with and supporting young people and national recognition for its work with Lesbian, Gay, Bisexual and Transgender staff and other groups.
この市は多くの保護特性に関して、障害者との関わり、若者への取組と支援、それにレズビアン、ゲイ、バイセクシャル、トランスジェンダーの職員などに対する取組が国に認められるなどの極めて肯定的な事例を伴って、目覚ましい前進を達成している。

There is also strong evidence of the council’s commitment to delivering continuously improving equalities outcomes by the way in which it utilises its various partnerships. There is more detail to be found in the main body of the report but in terms of possible recommendations to ensure the council maintains its excellent practice the following recommendations are highlighted for consideration by the council:
また、様々なパートナーシップを活用することによってなされる平等の継続的な促進を提供することに市が尽力していることを示す、強力な証拠も認められている。より詳細な情報は報告書の本編に記載されているが、この市が優秀な取組をより確実に維持していくための実行可能な勧告として、特に以下の勧告の検討を市に求める:

Recommendation 1 - Derby City Council is committed to utilising Equality Impact Assessments (EIAs) as a means of testing and developing policy and strategy. However concerns were expressed that EIAs are not yet being used adequately in ensuring that elected members were fully advised of their equality duties when making decisions. The council would do well to identify means of ensuring that these are fully considered and may wish to consider practice from elsewhere which would assist in this being achieved.
勧告1-ダービー市には政策と戦略を検証し発展させる目的での平等性影響評価(EIAs)の活用が課せられている。しかしながら、選ばれたメンバーが意思決定する際に平等義務について十分な助言を与えられることを徹底するに当たって、EIAsが依然として適切に活用されていないという懸念が明らかになった。市は平等義務について十分な考慮を確実に行う方法を明確にする努力をし、達成の支援となり得る他の取組に関して考慮することが望まれる。

Recommendation 2 - There is room for the overall EIA process to be strengthened in terms of communicating to the community at large precisely how they contribute to the decisions on delivering strategic outcomes. This would allow the council to demonstrate yet further how EIAs have a direct impact on the how the authority does business.
勧告2-戦略的成果をもたらすための意思決定において、コミュニティがどのような貢献をするのかについて、彼らと綿密に連携するために全体的なEIAのプロセスを強化する余地がある。これによって、市はEIAが公共機関の業務のやり方にいかに直接的に影響するかをより明確に示すことができるようになるだろう。

Recommendation 3 - Derby City Council’s EIAs are particularly strong in service improvement considerations with regard to people with a disability and these are demonstrated and communicated very effectively in the public realm. It is important that this positive focus is reflected as explicitly by the council across all equality constituencies with particular regard to religion and sexual orientation.
勧告3-ダービー市は障害者を考慮したサービスの向上を検討することにおいて極めて優秀であり、それらは公共の領域で極めて効果的に示され、伝達されている。この積極的な焦点が、特に宗教的信条あるいは性的志向を考慮した平等を必要とするすべての層に対し、自治体によって明確に反映されることが重要である。

Recommendation 4 - Derby City Council’s approach to equality is characterised by the strong strategic leadership both politically and managerially. It is important that this is sustained to ensure the senior management team is at all times fully appraised of equality issues and the council’s designation of a senior manager to have lead responsibility for this is an effective way of doing this. The council could build on this further by ensuring that the membership of the Equality and Diversity Task Group always benefits from expertise and senior level input. This will ensure that the group is able to influence change within each service area or directorate on a sustainable basis.
勧告4-ダービー市の平等に対するアプローチは政策面と管理面両方での強固に戦略的なリーダーシップによって特徴づけられている。上級の管理チームに常に平等をめぐる問題を把握させるためにこのアプローチを持続させ、自治体がこれに責任を持つシニアマネージャーを任命することは重要で、また効果的な方法でもある。さらに、平等と多様性タスクグループに積極的に参加することで常に専門技術と上級の役職からの情報共有の利益を受けることができ、それによって自治体はこの取組にさらに広がりをもたせることができる。このことは、組織に持続可能な基礎を与え、それぞれのサービス分野や部署に変化を与えるほどの影響力をもたらすだろう。

2.4 Responsive services and customer care
迅速なサービスとカスタマーケア

Strengths:
強み:

54. Derby City Council has deployed a comprehensive and inclusive EIA programme on budget setting across the council as a whole. In determining its budget for 2011/12, Derby City Council consulted effectively with all its diversity fora in one meeting ensuring a level playing field of knowledge about service proposals.
ダービー市は包括的かつ包容的なEIAプログラムを市全体として予算編成に展開してきた。2011/12年度の予算成立に当たっては、ダービー市は1回の会合で市内すべての多様性フォーラムから効果的に助言を集めており、こうしたことがサービスの計画についての知識を公平に競う土壌を培っている。

55. Derby City Council uses procurement very positively in its commissioning of Children and Young People’s services utilising comprehensive consideration of equality at Pre Qualification Questionaire phase in the procurement cycle. It shows clear embedding of equality principles and relevant outcome based EIAs. This approach could be used as an example of excellent good practice which could be spread across the organisation as well as being applied elsewhere.
ダービー市は子供たちと若者へのサービスの取組に当たって極めて積極的に調達を行っており、調達周期の審査用質問表を提出する段階においては平等に関する包括的な検討を伴っている。これは、平等の原則と、EIAに基づいた関連する成果がはっきりと根付いていることを表している。このアプローチは、組織の枠を超えて拡散され、どこかで導入され得る優秀な取組の事例として利用できる。

56. There is evidence that Derby City Council has deployed resources effectively with the aim of increasing access to information for various communities. For example the Migration Impact Fund (MIF) funded Polish residents to be trained and accredited as translators. The council’s initial intervention is to address the immediate need with a longer term approach to seek to improve English speaking skills.
ダービー市が様々なコミュニティに向けた情報へのアクセスを向上させる目的で効果的にその資源を展開している証拠がある。例えば移民影響基金(MIF)はポーランド系住民に出資し、彼らが翻訳者として訓練され認定が受けられるようにしている。市による最初の介入は、英語での会話能力を上達させるためのより長期的な働きかけを通じて、今すぐ必要なニーズに取り組むことである。

57. The council uses data and customer feedback well in planning services. The Council’s customer contact centre is well designed and well thought out and it is clear that this was achieved through EIAs being carried out throughout the process considering both the external and internal effects. As a resource, this centre is clearly recognised as a partnership resource (e.g. National Health Service, ICAS (Health Advocacy) and Fostering and adoption services are utilising this resource jointly and effectively.
市は計画中のサービスの中にデータや利用者からのフィードバックをよく取り入れている。市のコンタクトセンターは考え抜いて巧みに設計されており、EIAsのすべての過程を通して内部、外部両方の影響が考慮され運用されていることによってこれが達成されたことは明らかである。資源として見た場合、このセンターはパートナーシップの資源としてはっきりと認識できる。(例えば国立健康サービス、ICAS(健康支持)、里子、養子サービスなどはこの資源を連結的かつ効果的に利用している)

58. Derby City Council’s Children and Young People’s Plan was felt by the team to be an excellent example and model of best practice that could be applied across the council as a whole and replicated in other councils around the country. This is because it shows clear embedding of equality principles and relevant outcome based EIAs. There was clear evidence of responsive services demonstrated by annual CYP action plans with recognition of changing priorities of the CYP services in Derby year on year.
ダービー市の子供と若者プラン(CYP)が最も優れたな取組で、市全体で導入し得る優秀な事例のモデルであり国中の他の自治体が模倣する価値のあるものだと思われる。これは、平等の原則とEIAsに基づく関連成果が明確に根付いていることが示されているからである。ダービーのCYPサービスの優先事項が年々変わっているのが例年のCYP行動計画に現れており、迅速なサービスを提供している明確な証拠となっている

59. Derby City Council is using its EIA processes effectively in reorganising the CYPS service for young people. An example of this is the change to the service, informed by these EIAs, in ensuring that young people accessing various services are accompanied by appropriate adults, which is adding another layer of security for services users.
ダービー市は若者向けのCYPSサービスを改革することでEIAのプロセスを効果的に利用している。EIAsから通知された改革の例としては、様々なサービスを利用しようとする若者たちに適切な成人を確実に立ち会わせるようサービスを変更し、利用者の安全が高められたことが挙げられる。

60. Derby City Council has EIAs to prioritise initiatives and improving health outcomes for young people targeting health education initiatives around diet and dental hygiene. This is a positive approach to ensuring that targeted needs are being addressed.
ダービー市は、イニシアチブと、食生活と歯科衛生をめぐる健康教育イニシアチブを対象とした若者の健康増進に優先順位をつけるためにEIAsを利用している。これは狙ったニーズに確実に取り組んでもらうための積極的なアプローチである。

61. As a result of an EIA, Derby City Council has devised an action plan recognising the need to improve its knowledge of the needs of LGBT carers of older people. Also as a result of an EIA, Derby City Council established a befriending service to better support the needs of disabled people in Derby.
あるEIAの結果として、ダービー市は高齢者のLGBT介護人のニーズに関する知識強化の必要性を認める行動計画を考案した。また、同じくEIAの結果として、ダービー市は市内の障害者のニーズにさらに応えるため、ビフレンディング・サービス(befriending service)を設立した。

62. Derby City Council is offering responsive services to teenage girls to help them become physically active through Dance Classes supported by other partners. This is identified as positive proactive provision of appropriate services for young people
ダービー市は迅速なサービスとして、他のパートナーの支援を受けているダンス教室を通じて身体的に活動的になる手助けをするサービスをティーンネイジャーの女子に対して行っている。これは将来の若者向けの適切なサービスを見越した積極的な準備段階であるとみなされている。

63. Derby City Council’s Youth Club provision by Darley Barn is very beneficial to young people effectively catering for service users from different backgrounds and differing levels of impairment. They target the vulnerable and enable young people to access other services. Some young people have become role models for other young people in the community after they themselves have been through the programme. One volunteer is now a trained youth worker at NVQ Level 2 and took part in the V talent project. This was evidence of an effective approach to using young people themselves as advocates for improved service provision and access.
ダーレイ・バーン(アウトドアアクティビティセンター)で行われているダービー市ユースクラブの活動は若者にとって極めて有益で、様々な背景を持ち、あらゆるレベルの機能障害を伴った施設利用者たちを対象にしている。彼らは弱者を対象とし、若者が他のサービスを利用できるよう手助けしている。このプログラムを一通り体験した若者たちの一部は同じコミュニティ内の他の若者にとっての手本となっている。あるボランティアは今やNVQ(National Vocational Qualifications全国職業資格) レベル2に相当する訓練された若手の労働者となっており、Vタレントプロジェクトに参加している。これによって、若者たちが自分自身をより充実したサービスの供給とアクセスの代弁者として活用するという、効果的なアプローチが証明された。

64. There was evidence of improved outcomes from vulnerable young people (including those with severe impairments) through using the Darley Barn. There was evidence from services users that the facility provides opportunities for whole family activity whilst building the confidence of young through their enhanced ability to develop friendships and their own sense of independence. Young people fed back that they felt they were being accorded the level of respect they would wish for.
ダーレイ・バーンの利用を通して、若い社会的弱者(重度の機能障害を負う者を含む)が素晴らしい成果を収めていることも証明された。能力の強化、友情の発展、それに彼ら自身の自立心を通じて若者たちの信頼関係を打ち立てる一方で、この施設は家族全員が活動に参加する機会を提供していることが利用者たちによって証明された。若者たちによると、彼らは自分たちの望む水準で互いに尊重し合ってるように感じていたといっていた。

65. Parents of disabled children are involved in decision-making via a number of groups which all enable parents to influence service provision for disabled children. The team received positive feedback on this as a result of a visit to the Lighthouse facility. The instigation of Lighthouse as a one stop facility with service providers and professionals under one roof is a notable positive approach to increasing access and ensuring services are fit and appropriate to meet various needs. This initiative was one which the team was particularly struck by and felt it to be a truly excellent facility.
多くのグループでは障害を持った子供たちの親が意思決定に参加している。そのすべてでは、障害を持った子供たちを対象としたサービスの提供について親たちが影響をあたえることが可能となっている。ライトハウス(子供、若者向けの障害者支援施設)の施設訪問の結果として、ピアチームは肯定的なフィードバックを受け取った。サービスの提供者と専門家たちが1つ屋根の下にいる複合型施設としてのライトハウスは、アクセスを向上させ、様々なニーズに適合し応えることのできる、特筆に値する積極的なアプローチである。このイニシアチブによって、ピアチームはこの施設にとりわけ感銘を受け、本当の意味で優秀な施設であると感じた。

66. Customer needs including those of disabled people are being proactively identified as plans for the new Council House move ahead ensuring that citizens of Derby are fully engaged with decision making. This development is an integral part of an ambitious transformation programme for the city.
新市庁舎の計画が、ダービー市民が意思決定に完全にかかわることを念頭に進められているように、障害者を含む利用者のニーズには先手が打たれている。この開発は市が野心的に変わっていくためのプログラムにとって不可欠な部分である。

67. Derby City Council is achieving a ninety percent pass returns on bullying as reported by schools. This is a notable success covering groups across race, sexual orientation and disability. It is clear that a climate has been created in Derby where schools understand the need for this monitoring.
学校の報告によれば、ダービー市はいじめが起きた際に90%の状況を回復することに成功している。これは人種、性的志向、障害といったグループをカバーする画期的な成功である。ダービーでは、学校がモニタリングの必要性を理解できる土壌が作られていることが明らかである。

68. Derby City Council based decisions for eligibility criteria for charges for Adult Care Services on EIAs demonstrating a clear consideration of equality issues.
ダービー市の下す決定がEIAsの成人ケアサービスに求められる適格性基準に基づいていることは、同市が平等の問題を明確に考慮していることを示している。

69. In terms of communication ‘Derby live’ theatre has captioned and transcribed (audio and BSL) performance directly as a result of resident feedback. The Leisure services guide clearly shows facilities available at each centre thus improving possible access for a wider range of communities and stakeholders. This is a practice which is undertaken across the council as a whole.
コミュニケーションの点において、「ダービー・ライブ」劇場がパフォーマンスに字幕や音声、英国手話での説明を加えたのは住民によるフィードバックの結果である。レジャーガイドも中心地区ごとに利用可能な設備が分かりやすく掲載されており、より広い範囲でのコミュニティと利害関係者にとってのアクセスビリティを促進している。これは市全体で実施している取組である。

70. Derby City Council has improved its knowledge of BME carers so the percentage of BME carers is more proportional to the percentage of BME people in the overall population.
ダービー市は黒人、マイノリティ民族コミュニティ(Carers from Black and Minority Ethnic (BME) communities)向け介護人の知識向上に努めており、BME介護人の割合は全人口におけるBMEに属する人々の割合と釣り合っている。

71. Derby City Council has established a network of cafes for people with dementia and their carers including cafes for members of the Asian community. The council is also promoting the use of carers’ personal budgets so people from minority communities can buy what they want rather than what people think they need. More resources have been made available to engage with BME communities in relation to dementia outreach and community cohesion projects.
ダービー市は認知症を患った人とその介護者のためのカフェのネットワークを設立しており、そこにはアジア人コミュニティのメンバーのカフェも含まれている。市はマイノリティのコミュニティ出身者が必要な物よりも欲しいものを買えるように、介護者の個人予算の利用も奨励している。認知症患者へのアウトリーチとコミュニティの結束プロジェクトと関連して、BMEコミュニティとの取組に当たってより多くの資源が割かれてきている。

72. Derby City Council is proactively utilising engagement activities to promote disability sport (e.g. equipment loan scheme, specialist sessions and sign posting to other provision). This is good practice and is used well by the council. Overall leisure facilities and ability sports programmes in Derby are appropriately responsive and resulting in practical benefits to a wider number of people in the community.
ダービー市は障害者スポーツの啓蒙活動への取組(例えば設備購入用ローンの事業計画、専門員によるセッションやその他設備の手配など)に早くも着手している。これは優れた取組であり、市によって上手く活用されている。ダービーのレジャー施設全般並びにアビリティスポーツのプログラムは対応が的確かつ迅速で、コミュニティのより幅広い人々に対し実践的な利益を生み出している。

73. Voices in Action, a forum for young people, identified a wish from young people in the Roma community to learn German instead of French as a second language again demonstrating that Derby City Council is adroit when it comes to responsive service provision.
若者向けのフォーラム「Voices in Action(現場の声)」では、ロマのコミュニティに属す若者がフランス語の代わりにドイツ語を再び第二言語として学びたがっていることが明らかにされた。このことは、迅速なサービス提供が発生した際のダービー市の機敏な対応を物語っている。

74. Derby City Council re-commissioned its day centres service for disabled adults changing a passive service to a proactive and supportive service for disabled people helping them into employment. The re-commissioning was based on an EIA and consultation with service users.
ダービー市は市内のデイセンターに対し、障害をもった成人向けサービスを受動的なものから将来を見据えた支援的なものに変更し、障害者の就職を支援するよう再要請した。この再要請はEIAの結果とサービス利用者との協議に基づくものであった。

75. Derby City Council supports the fourteen thousand disability blue badge holders with proactive monitoring of illegal and forged badges by its civil enforcement officers and strongly supports the interests of disabled people using the service.
ダービー市は交通取締官に違法バッジ、偽造バッジの予防的モニタリングを行わせることで、14000人の障害を持ったブルーバッジ(障害者に対し目的地の近くに車を路上駐車することを許可する証明書)保持者を支援している。また、このサービスを利用する障害者にも強く注意を促している。

76. Derby City Council’s Safe Places scheme supports people with learning disabilities and is an exemplary model.
ダービー市の安全地帯の事業計画は学習障害を持つ人々を支援し、その実例のモデルとなっている。

Areas for consideration:
考慮すべき領域

77. Derby City Council’s view and use of EIAs is positive for the most part. There are however still some pockets in the council where the knowledge and value of EIAs could be deepened among managers and staff to ensure that there is a more uniform understanding and use across the organisation as a whole.
ダービー市のEIAsに対する視点と利用法は多くの部分において肯定的である。しかしながら、市内には管理者、従業員ともにEIAsの価値と知識をより深める余地のある場所が依然として点在している。そうした場所ではEIAsに対するより一貫した理解と組織を横断した利用の徹底が求められる。

78. Derby City Council needs to fully embed equality and diversity considerations in emerging procurement and commissioning processes. Commissioned organisations will benefit from having equality embedded and included in the Service Level Agreements in order to partner with the council in promoting equality and diversity. In a wider corporate context there is limited experience of procurement contracts being divided into smaller parcels to encourage bidding from smaller organisations.
ダービー市は備品や設備などの調達や業務の依頼プロセスにおいて、平等と多様性に関する考慮が完全に組み込まれる必要がある。業務を依頼された組織は、平等化を保持することと、平等と多様性を啓蒙する自治体とのパートナー関係を構築するサービス水準合意を結ぶことによって利益を得るだろう。より小さな業者による落札を促す目的で調達契約を細かく分断するという経験は、より幅広い企業との関係において限定的である。

As mentioned previously this work in a Children and Young People’s capacity which is extremely positive and provides a very good benchmark for other parts of the organisation to learn from
前述のように、このことは子供と若者のキャパシティに極めて肯定的に作用し、組織の別の部署にとっては学ぶべき実に優れた基準を提供する。

79. Derby City Council’s current ICT initiatives that support equality and diversity polices and are under development need to be accelerated, continued and embedded (e.g. the customer relationship management system is still under development and the website was ‘locked down’ pending a review, for example).
ダービー市の現在の平等、多様化政策を取り扱うICT担当者は、現在開発途中のものに関しては、プロジェクトを加速させ、継続し、組み込みを急ぐ必要がある。(例えば、利用者関係マネージメントシステムは依然として開発中で、ウェブサイトは確認待ちと称して「閉鎖」されていた。)

80. Derby City Council would do well to keep under review the measures and indicators it uses for improving outcomes for service users across all services. While there is clear evidence of an outcomes focussed performance culture approach, there is still an opportunity for the council to assure itself that the change programme is having the influence on improved service delivery that the council is striving for. Part of this would be for the council to keep a close watch on trends as part of its ongoing analysis of the impact of the programme. This approach will make it help the council in achieving its aim to comprehensively evidence how has influenced and improved service delivery.
ダービー市は基準や指標を常に検討し、すべてのサービスを通じて利用者のためにより良い成果を上げるために努力している。結果重視のパフォーマンスカルチャー的アプローチの明確な証拠がある一方で、市が尽力しているより良いサービスの提供に対する改善プログラムの影響力の維持を確かなものとする余地がある。これについて市ができることとしては、現在進行中のそのプログラムの効果分析の一部として、トレンドをより綿密に監視し続けることが挙げられる。このアプローチは、サービスの提供がどのような影響を受けどう改善しているかを包括的に証明するという市の目標の達成を助けることになるだろう。

81. Derby City Council has made some good progress in its work with parents and carers for severely disabled children. There is an opportunity for the Council service to further improve its approach to adequately supporting families who are in greatest need by raising awareness of the available support to parents and carers (e.g. the Parent Participation Forum).
ダービー市は重度の障害児の親や介護者との取組についてある程度の成果を出してきた。市のサービスには、親と介護者への利用可能な支援を知らせることによって支援を最も要する家族への妥当な支援を提供するというアプローチをさらに改善する余地がある。(例えば親参加フォーラムなど)

82. Derby City Council’s Change Champions initiative is an excellent idea. To ensure it is able to have a sustainable positive impact it will be important that they are developed and practically supported in a more comprehensive fashion. There is an opportunity for the council to work with this cohort to identify the kind of support which would have the greatest impact and benefit.
ダービー市チャレンジ・チャンピオンシップ・イニシアチブは優秀なアイデアである。これに持続的に肯定的な影響力を確実に保持させるためには、それらがさらに発展しより幅広い形態で実践的なサポートを受けることが重要となるだろう。市は彼らと協力し、どのような支援が最大限の影響と利益をもたらすかを特定すると良い。


131 訳者注:平等マッピング(equality mapping)とは、地域社会への理解を深めることを目的に、入手可能なあらゆる情報を容易に理解できる形で表に整理する取組を指す。 http://www.bathnes.gov.uk/services/your-council-and-democracy/equality-and-diversity/equality-mapping

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